torsdag 21 november 2013

Dagen B...

...som i begravning är här!

Jag sitter här med en handduk om håret och en mugg kaffe.
Jag har precis tvättat håret och det var definitivt nödvändigt.
Det kanske var ca tre veckor sen sist.
Oops kanske ni säger men nåja mitt hår blir aldrig fett och ser sällan skitigt ut.
Möjligen matt men ja ni fattar.
Kom att tänka på läkaren på förra stället jag var på innan jag hamnade på psyk.
Den där sista gången vi sågs och jag sa till hen att jag inte tvättat håret på åtta veckor, för att jag inte orkade med det.
Människan såg helt perplex ut och sa att det syns då verkligen inte.
Så kontentan är att jag är begåvad med ett mycket bra hår...

Så begravning i dag alltså.
Just nu känner jag mig väldigt illamående.
Så där som att det småmolar inom mig och känslan av att vilja kasta upp.
Det började i går kväll och nej det har inte blivit bättre.
Å nej jag håller inte på att få magsjuka.
Jag reagerar oftast såhär när jag rent känslomässigt har det jobbigt.
Så det är inte så konstigt med tanke på begravningen.
Förhoppningsvis går det över när den är över.

För övrigt så har jag bjudit hem en vän ikväll men hen har inte svarat om det går än.
Jag hade tyckt att det vore mycket skönt att ha någon hos mig då jag gissar på att jag kommer att vara ett känslomässigt vrak i eftermiddag men som sagt, jag får väl se om det blir som jag vill och behöver.

Å på Lördag är jag preliminärt  bortbjuden till en vän jag inte träffat på mycket länge.
Det känns jätteroligt så jag hoppas det blir av.
Vi ska prata närmre helgen och bestämma tid och så.
Om nu inget livshotande händer någon av oss vill säga.
När det gäller sånt kan man aldrig vara så säker..

Nu ska jag stryka en svart blus som jag ska ha på mig.
Sen är jag nästan färdig för begravningen.
Jag ska gå bort till  blomaffären kl tio och köpa en ros och så blir jag upphämtad där av mina fd. svärföräldrar.
Det känns fint att jag slipper ta mig dit på egen hand.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Usch ja det är aldrig ok att gå på begravningar hoppas det går bra å snabbt så ta hand om dig kramen

    SvaraRadera