fredag 22 november 2013

Dagen efter...

...den stora dagen före!
Jag känner mig fullkomligt urlakad,  utmattad, är ett känslomässigt vrak.
Gårdagen tog på ordentligt.
Kan inte minnas sist jag grät så mycket.
Det var som att jag inte kunde sluta.

Av någon anledning så ringde jag min äldre bror.
Vi pratar inte ofta med varandra och det kan gå år mellan gångerna vi ses.
Men igår så pratade vi länge och väl och som vanligt får han mig alltid att gråta.
Jag vet inte vad han gör men det blir alltid så.
Han är väldigt rak och tydlig, det finns inga kringelkrokar i honom, det han säger är vettigt men han saknar charmen av att bädda in det han säger.
Nåväl, det var ett bra samtal samtidigt som det var skitjobbigt.
Han är sig i alla fall lik...

I dag måste jag ta mig samman för i eftermiddag får jag hem alla mina härliga ungdomar.
Dax för mammavecka igen.
Jag ska laga till en kycklinggryta i dag.
Den ska innehålla röd currypasta, vitlök, gul lök, wokade grönsaker, ananas, röd paprika, sambal, hela champinjoner, kryddor och som pricken över i;et grädde.
Till det serverar jag ris och färska grönsaker.
Jag tror att det blir gott, eller jag vet att det blir gott ska jag väl skriva.
Är det något jag är riktigt duktig på så är det att laga mat.
Det är så otroligt fridfullt och rogivande att skära upp grönsaker och röra i grytor, känna hur smaker gifter sig och dofter sprider sig..
För mig är det så nära himlen jag kan komma.

Jag känner mig helt tom i skallen så jag avslutar detta inlägg nu.

Ha den bästa dagen alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar