lördag 9 november 2013

Det blev inte som jag tänkt mig...

Barnen som skulle komma till mig i går stannade ytterligare en natt hos sin pappa.
Dom åkte i väg till deras farbrors lägenhet för att se sig om efter en minnessak.
Efter det så var dom så slut på att dom inte orkade gå över till mig.
Det förstod jag givetvis.
I dag är det då i alla fall meningen att dom ska till mig.

Jag har tagit fram fläskkotletter som jag ska laga till.
De ska efterputtra i stekgrytan som dom blir härligt möra och av skyn ska jag göra en härlig sås.
Till det blir det någon form av potatis, varma grönsaker och svartvinbärsgele.
Det blir en härlig middag.

Gårkvällen var ganska så lugn hos mig då jag fortfarande blev ensam.
Jag tjatade en del i telefon, lyssnade på musik och kopplade av.
Å sen var det då dax att prova mina nya tabletter.
Jisses Amalia och hans lilla moster Rut.
Det var starka doningar det.
Nu tog dom till stora släggan för att däcka mig.
Å däcka var precis vad jag gjorde av dem.
Fast innan så kunde jag varken tänka eller prata.
Den jag tjatade på med i telefonen sa att jag lät fruktansvärt berusad, trots att jag faktiskt inte var det.
Det var sludder på hög nivå.
Tack och lov så hann jag i säng innan jag somnade.
Det känns som om jag kunnat somna där jag stod...

Å i dag så var det inte lätt att vakna till liv.
Jag upplevde det som jag var helt utslagen och paralyserad där jag låg i sängen.
Fick ta i av alla krafter jag hade för att kliva ur.

Nu först börjar jag känna igen mig själv.
Det har tagit sina timmar.

I kväll tror jag att jag ska minska dosen och se hur det blir då.
Det är inte så att det var värst behagligt förutom själva sömnen då.
Jag har verkligen sovit som en stock i natt, och det behövde jag definitivt men det där andra runt omkring.
Att tappa ord, svamla och som i morse inte kunna röra mig på timmar.
Nej det var inte så behagligt alls!

Nej govänner nu blir det mer kaffe för denna kvinna!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Aj då! Ibland blir bra lite för bra.. Hoppas dosen funkar bättre i natt! Ta hand om dig!

    Kramar

    SvaraRadera