onsdag 27 november 2013

Det blir ytterst sällan som jag tänkt mig...

...märkte jag i dag igen.
Jag som förväntade mig en lugn dag men så blev det inte.
Av någon anledning så öppnade jag börsen för att titta på visitkortet från AF och hm, jag hade helt fel dag i min hjärna.
Trodde mötet var i morgon men så var det minsann inte.
Mötet var i dag.
Så det var liksom bara att snabbfixa mig i ordning och ta bussen in till byn.
Gick upp till var dom har lokalen och väntade en kort stund utanför.
Så kom hen från AF och vi gick in.
Träffade två av de som jobbar där.

Så följde presentation och så var babblet i gång.
Massor av information som jag ändå inte lyckades lyssna till så jag är nästan lika vis fortfarande om vad detta handlar om.
Vet dock att jag ska börja där i December.
Jag måste gå 10 timmar per vecka, fördelat på 2 timmar per dag.
Något mindre än det accepterar inte AF och för att det inte står i mitt läkarintyg att jag inte klarar så mycket.
Det läkarintyget som dom grundar det på är utfärdat i början av Juni.
Vet egentligen inte hur aktuellt det är just för tillfället.

Men nu är det så att jag inte har ett val.
Jag är tydligen tvungen.
Och om jag inte klarar av dessa 10 timmar så kan det vara möjligt att dom bestämmer att jag kan backa och minska tiden för ett tag.
Nä, det vore ju ganska så osmart att lyssna på mig nu eftersom jag redan vet att 10 timmar är för mycket.
Nä det vore extremt dumt då dom har bestämt att det ska vara så!
10 timmar, basta!

Jag låter kanske en aning negativ men jag vet hur jag reagerar om jag ex har 3 åtaganden på en vecka.
Det gör mig dödsslut.
Man kan undra varför man inte ska kunna lyssna till personen i fråga som mest troligast vet allra mest hur den mår och hur mycket den orkar?

Nåja, det är som det är och jag får väl köra på tills jag rasar igen.
Det är ju inte första gången det händer i så fall.
Det lär inte bli den sista heller.

Nä, jag känner mig verkligen inte uppåt.
Jag är hysteriskt trött.
...men vad är väl en bal på slottet...

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Det är ju otroligt viktigt att lyssna!!!
    sv:
    Ja, det har jag absolut och det mesta är riktigt kul! :-)

    SvaraRadera