måndag 25 november 2013

Det finns sånt som jag märkt....

...sen jag började med mina stämningsstabiliserande tabletter.
Som att jag exempelvis ofta har en högre kroppstemperatur.
Eller att min kropp har svårt att reglera min temperatur.
Jag kan på en grisblink gå från att vara alldeles för varm till att näst intill frysa ihjäl.
Det är ju ganska så kruxigt för hur ska jag klä mig.
När jag är hemma i grottan strosar jag på i korta shorts och linne.
Men det är ett evigt ta på tjock tröja, sockar osv och sen ta bort dem.
Det jag pratar om nu är inte värmevallningar, långt i från.
Det jag pratar om är att min kropp sen alla tabletter jag äter inte fungerar som den normalt har gjort tidigare.

Å utomhus fryser jag alltid som en hund.
Det spelar ingen roll hur mycket kläder jag tar på mig.
Blotta vetandet om minusgrader får mig att själva.

När jag går ut och hämtar posten i bara shortsen så blir jag tvungen att klä på mig när jag kommer in.
Jag har märkt att det är lite för kallt att gå barbent ute nu.
Å det värsta jag vet är egentligen att ha massor av kläder på mig så vintern är inte rolig.


Tiden som ligger framför är enbart eländig.
Jag kan inte se tjusningen med kylan ute.
Jag kan inte se tjusningen med att frysa inomhus.
Jag kan inte se tjusningen i att jag inte längre fungerar som jag vanligen brukar.

Jag kan dock inte sluta med tabletterna för risken är att jag då helt försvinner från jordens yta,
Jag får vackert knapra i mig alla sorter och hoppas att dom håller mig flytande.
Jag får väl i sluttampen stå ut med att min kroppstemteratur inte fungerar.
Jag har nog inget val!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ibland är det tråkigta att måsta ta en massa piller...men ett nödvändigt ont ändå. Jag har också svårt med att hålla tempen i kroppen...men det är för min whiplash skada jag har. Konstigt vad man lär sig att leva med...Kram.

    SvaraRadera