torsdag 21 november 2013

Ett sista farväl...

Då var det över.
Jag och många med mig har tagit ett sista farväl av dig min fine vän och fd. svåger.



Begravningsakten var mild och fin, avslappnad och trivsam.
Men JOBBIG!
Tårarna bara flödade.
Denna låt spelade och sjöng prästen, en famtastisk fin och ödmjuk präst.
Vi var många som tog ett sista farväl.
Hela kapellet var nästan fullt.
Å mina älskade barn, så outsägligt ledsna dom var.
X-maken otroligt sammanbiten, han har alltid haft svårt att uttrycka sorg och i ett rum fyllt med främlingar så gör det inte saken lättare.
Hans nya kvinna passade på att hälsa  och bekanta sig en smula med mig.

Jag känner hur det stora vemodet krupit in under mitt skinn men jag tror att det faktiskt får lov att vara/kännas så i dag.
Nu ska jag dyka ner i tröstande musik.
Jag blir nog ensam i grottan ikväll då hen inte hört av sig men det kanske är lika så gott.
Jag är inte riktigt på humör för social samvaro och ändå vill jag inte riktigt vara själv.
Nåja, det är som det blev!

Kramen om!





1 kommentar:

  1. God morgon..skönt att det är över då ....hoppas natten gav dig en bra sömn å att du får en skön fredag kramen

    SvaraRadera