fredag 8 november 2013

Fredag...

Ånyo en ny morgon.
I dag är det Fredag!
Ny helg står inför dörren.
Dagarna och veckorna snurrar på.

I dag får jag hem barnen och det känns härligt.
Den här sista veckan utan dem har känts konstig men det har givetvis gått.
Allting går ju på ett eller annat sätt har jag märkt genom åren.
Å en annan sak är att man vänjer sig fort vid vissa saker.
Det är svårare att vänja av sig..

Det har gått en vecka nu sen dödsbudet.
Det känns fortfarande ofattbart att han är borta.
Det känns märkligt konstigt.
Men livet går vidare sägs det och jo det är väl sant.

I går så hade jag en riktigt off dag.
Jag var så övermäktigt trött och sov mycket.
Fick absolut ingenting gjort här i grottan.
Det enda jag verkligen lyckades med var när jag skickade i väg ett Wordfeud-ord och skrapade ihop 324 poäng.
Det var minsann inte illa gjort av en förvirrad, uttröttad sate.
Wordfeud får min hjärna att jobba lite.
Just nu spelar jag tre partier så det blir ett gäng ord per dag jag skickar vidare.
Det är lite som att lösa korsord och det gillar jag oxå.

Jag håller på att småklura  över vilken mat jag ska laga till i helgen men det snurrar dåligt.
Det enda jag kommit fram till är att jag i morgon ska laga till fläskkotletter.
Det var ganska så länge sedan jag gjorde kotletter så det passar bra.
Men sen då?
Nåja, det lär lösa sig.
Jag får göra ett djupdyk i frysen och se vad som finns.
Vad lagar ni till för mat i helgen?

Nu är kaffet klart så jag ska avnjuta dagens första mugg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Ikväll blir det kycklingpaj m rosenbröd o sallad, citronmousse t efterrätt.
    Ha en bra dag !!!

    SvaraRadera
  2. Skickar en massa kramar! Hos oss blir det nog något så prosaiskt som tacos...

    SvaraRadera