lördag 23 november 2013

God morgon världen...

Nu har jag mina ungdomar här så det är en synnerligen god morgon i min grotta.
Det går inte att bortse från att de ger liv och rörelse här jämfört när jag är ensam.
Jag stortrivs när dom är hos mig.

I går lagade jag till en kycklinggryta som blev mumsigt god.


Vi åt tillsammans i köket i en mycket trivsam atmosfär.
Barnen tyckte verkligen om maten och som Midi sa, det finns ingen som lagar så god mat som dig mamma.
Det kan jag känna mig stolt över.
Efter middagen så diskade Maxi bort.
Skönt att slippa, för mig alltså.

Efter maten så la jag och Midi oss i sängen, tittade på mord och småpratade.
Det blev en riktigt behaglig kväll.
Jag var dödstrött men det gjorde inte så mycket.

Maxi och Mini gick i väg till affären och överraskade mig när dom kom hem.
Dom hade köpt glass.
Så jag fick en skål med några kulor, så jag avrundade kvällen med det.
Sen kröp jag ner i sängen och vips så sov jag.
Natten har varit riktigt hygglig och det är ett tag sen sist.
Jag är glad att dessa nätter varvar de andra så att jag får sova riktigt någon gång i alla fall.

I dag vet jag inte riktigt vad som händer.
Jag är eventuellt bortbjuden i afton men inget är bestämt till 100.
Nåja, jag lär väl märka det framgent.
Det skulle ju onekligen vara trevligt att äta lite ost och dricka lite vin och umgås med hen som jag inte träffat på ett bra tag.
Ni vet hur dagarna går in i varandra, man tänker men inget blir av.
Eller så är det bara jag!

Nu ska jag fortsätta min dag så ha det bäst alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar