fredag 29 november 2013

Halloj världen...

Fredag i dag då.
Dax för ungdomarna att byta boende.
Dax för mig att vara ensam igen.
Det känns som vanligt lite si och så men det lär gå bra.
Dagarna har ju en förmåga att rulla på.

Midi ringde för en stund sedan.
Hon lät så himla uppåt.
Har varit på en intervju på ett hotell här i staden och ska hoppa in där till veckan några dagar.
Maxi ska vikariera på en förskola hela nästa vecka.
Det är så glädjerikt att se hur glada de blir när deras strävan ger resultat.
Det finns ett gediget engagemang för att få arbeta.
Härligt för mig som öm moder att se.
Å underbart när det ger ett synligt resultat.

Gårdagens middag blev en ganska så enkel historia.
Jag gjorde pommes i ugnen och till det så så grillade jag chorizokorvar.
Lite sallad och annat smått och gott till och det var helt klart ätbart.
Vi satt i köket vid matbordet hela familjen och hade en angenäm måltid.
Som vanligt med glimten i ögat och mycket skoj.
För att liksom anstränga mig lite mer i går så bakade jag en underbart god chokladkaka med pepparkaksströ.
Den fick avrunda kvällen.
Mycket gott med en bit till kaffet.
Mini var lyrisk...

I dag blir det till att äta rester.
Som jag oftast gör när ungdomarna är hos sin pappa.
Är sällan så sugen på att laga riktig mat när jag är ensam men det brukar lösa sig med rester.
Jag är inte någon som slänger mat även om det bara blir lite kvar.
Jag fryser in och har som sagt att ta fram när jag är solo i grottan.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. KIkar in & hoppas du kommer att få en skön fredag även utan barnen :) ta hand om dig å ha det gott kramen

    SvaraRadera
  2. Kikar bara in för att önska dej en fin lördag kväll. Jag har tappat min blogg domän...ändra till Vardags-glitter.blogspot.se istället om du vill följa med? :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas helgen din blir bra!

    SvaraRadera