onsdag 20 november 2013

Jag borde...

...göra ett försök och ta mig in till byn i dag.
Fast jag kan nog inte cykla då det är minusgrader.
Tycker att det är besvärligt att åka buss då jag måste gå en lång bit till och från busshållplatsen.
Dels vet jag inte riktigt hur benet håller sig och dels så är det alltid så tungt att bära matkassarna.
Det finns dock en lösning, det går förbi en endaste buss utanför mitt hus och det är en skolbuss.
Ska jag ta den måste jag fixa så att tiden stämmer.
Hm, klurigt som bara den...
Får fortsätta fundera.
Jag har nämligen ingen lust.
Tycker inte om att vara på byn under eftermiddagen då det är många som strosar och handlar.
Jag är trots allt eremit..

Nåväl, solen skiner i dag och det är ju alltid trevligt att se.
Har ju inte direkt varit bortskämd med sol de senaste veckorna.
Det har mest varit grått och murrigt.
Så någon form av utomhusaktivitet bör jag ta mig för i dag.
Lapa solsken och bygga upp seratoninet.

För övrigt så ska jag jaga monster och demoner som härjar starkt inom mig för tillfället.


Det är ju detta med begravningen i morgon.
Det känns mer och mer motigt inom mig.
Helt klart förståeligt men samtidigt så hälsar andra spöken på och det är dom jag vill jaga i väg.
I morgon vid den här tiden är begravningen nästan bortgjord och då kan jag/vi gå vidare på ett annat sätt.
I morgon är en dag det med.

Nu ska jag dricka lite mer kaffe och jaga demoner.
Tzi tzi, väck med er, ni har inget med mig att göra längre!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ja, begravning är tungt men det känns alltid bättre efteråt..
    kram.

    SvaraRadera