lördag 23 november 2013

Lagom uttröttad...

Jisses vilken verkstad det har varit här i dag och det är ännu inte färdigt.
Jag och Midi har fixat till hennes rum.
Hon ville ju ha ett eget krypin så nu är det klart.
Det blev jättefint och mysigt.
Maxi och Mini ska dela rum så där har det arbetats oxå.
Det rummet blev helt okey det med.
Tja då är det bara röran i chillrummet att ta hand om och det är definitivt inte att leka med.
Där står Midis nedpackade lådor sen hon bodde norröver när hon gick gymnasiet.
Å av någon anledning har ungdomarna fyllt det rummet till brädden med allt dom inte vill ska vara framme eller inte längre vill ha.
Så när ska den ömma modern hinna/orka ta itu med den röran?
Jag är helt färdig nu efter dagens arbetsinsats.

Hm...ja det får väl bli en annan dag.
Just för tillfället så koncentrerar jag mig för kvällen som kommer.
Vet inte riktigt när jag blir upphämtad men förmodligen om någon timme eller så.
Helst av allt skulle jag behöva sova nu men se det går inte.
Ska fixa i ordning mig lite lätt.
Behöver inte anstränga mig så mycket då vi enbart ska sitta hemma hos min väninna.
Ost, kex och vin kräver ingen påkostad make up.
Jag kan se ut som jag vill.
Lite fix med håret och rena kläder sen är jag fit for fight, tror jag i alla fall.
Man kan alltid hålla tummarna för att jag inte somnar efter ett glas vin men å andra sidan kan jag vara duktig på att skärpa till mig när det behövs.

Så jag tror på en trivsam afton.
Det är aldrig tyst när vi ses.
Det finns alltid mängder av saker vi pratar om.
Å visst är det trevligt att komma hemifrån och göra något för en gångs skull.
Jag har ju förmågan att som oftast välja att leka eremit och krypa långt in i min trygga grotta.

Ha en härlig Lördagskväll alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig lördag ju, hoppas du höll dig vaken ett tag *S* ha en skön söndag kram

    SvaraRadera