lördag 30 november 2013

Lördag...

Barnen troppade som sagt härifrån i går.
Sist ut var Mini.
Han packade ihop sina saker efter skolan och så avslutade vi med ett fika.
Ni vet den där goda chokladkakan jag bakade i torsdags.
Så var han puts väck och jag ensam i grottan.

Tja vad tog jag mig då för?
Inte ett enda dugg.
Jag kokade nån potatis till köttfärsbiffarna (rester), skar upp lite grönt.
Ställde maten på min bricka och gick in i sovrummet och åt min middag i sängen.
Sen hände ingenting.
Telefonen var ovanligt tyst.
Inte ett endaste samtal på hela eftermiddagen och kvällen.
Så blir det emellanåt.
Å jag orkade inte ringa någon heller.
Så jag gick ordentligt in i min eremitådra.

Jag såg "På spåret" men jag tycker att det var en kass omgång.
Hade svårt att koncentrera mig eftersom jag inte tyckte att det var bra.
Sen tog jag mina tabletter, gjorde kväll, bäddade upp sängen och kröp ner i den.
Men sömnen ville inte riktigt infinna sig.
Det tog lååång tid innan jag äntligen somnade.
Har vaknat mycket i natt.
Förvisso somnat om så småningom.
Tja mina nätter är som dom är.
Trots alla dessa piller får jag inte till det.
Så vad är väl en bal på slottet....

Dagen för inte med sig så mycket.
Ska klä mig och ta en liten promenad under förmiddagen.
Sen ligger dagen öppen.
Men inte lär det hända något märkvärdigt här inte.
Det är ju helg! *L*

Ni får ha den bästa dagen alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Då önskar jag att du får en fin dag:) kanske du får oväntat besök...vem vet. Kanske händer det nåt du inte räknat med:) Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du haft en fin kväll!
    Här har vi varit en sväng till stan o oj vad mycket folk det var i farten överallt!
    Ikväll blir det myyys.....
    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Hoppas din dag blev bra! Håller med om På Spåret, i går var en trist omgång. De där kvinnorna var inte något intressanta. Babblade på, vågade inte svara och hävdade efteråt att de vetat svaret (fast de inte sagt det)... Nä, alldeles för tävlingsinriktade för att bli kul! Och männen å andra sidan var lite beiga...

    SvaraRadera