måndag 25 november 2013

Måndag igen då....

Veckorna rullat på inte tu tal om den saken.
Ny vecka, återigen en Måndag.
Den här veckan har jag ett möte, jag ska träffa det där konsultföretaget AF anlitar, där jag mest troligt kommer att gå under en tid.
Å som vanligt ser jag ut som grönolle när någon frågar mig vad som kommer att hända där.
Jag vet faktiskt inte men på Torsdag ska jag väl få lite mer kött på benen.
Jag tror ingenting kommer att te sig likt när jag väl påbörjar rehabiliteringen.
Hoppas bara att det inte får mig att knäa än mer.
Å hoppas får man göra!

I går så röjde Midi och Mini upp i chillrummet.
Maxi dammtorkade och dammsög lägenheten.
Nu är här fint.
Chillrummet kan man nu gå in i.
Visst, det är någon form av avlastningsrum med alla Midis kartongen osv men man kan gå in där och jag kan ta mig till garderoberna och skåpen där inne.
Det är härligt när barnen är så stora att dom själv kan ta initiativ och hjälpa till.
För egen del så hade det säkert tagit månader innan jag fått ordning på chillrummet då min energinivå inte är särskilt hög.
Å barnen insåg att det som gjort det rummet så rörigt beror på att dom använt det som avlastningsrum, så det var väl kanske inte mer än rätt att det var dom som fixade till det.
Skönt är det i alla fall.
Känns som att nu behöver jag inte stänga igen det rummet, dörren kan stå öppen.

Jag är solo i grottan just nu.
Mini går i skolan och Maxi och Midi åkte in till byn tidigt i morse.
Dom skulle börja med att äta frukost och sen köpa julklappar.
Smart att vara ute i god tid.
Själv vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på när det gäller julklappar.
Minis är redan klar men flickorna, hm, det tål att kluras över men någon ide' har jag allt.
Tänker dock inte kasta mig in i julklappsköpen än.
Har en födelsedag snart då Midi fyller 19 så jag tar den först.

Solen skiner i alla fall från en klarblå himmel.
Alltid något!
Tror dock inte att jag ska gå ut i dag.
Har fortfarande lite väl för ont i mitt knä och efter uppstädningen av Midis nya rum då jag kröp omkring på knäna så blev det något värre.
Har väl belastat det för mycket.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar