fredag 1 november 2013

När djävulen är lös...

....går ingen säker!

Har fått ett så himla sorgligt bud i eftermiddag.
Min fd svåger och vän, min x-makes bror, mina barns farbror har hittats död i sin säng i dag under förmiddagen.
Det bara snurrar i skallen på mig.
Gråten rister i kroppen.
Jag är så ledsen.
Varför?

Det är nog få här på bloggen som vet att jag känt min fd svåger längre än min x-make.
Vi började umgås när jag var runt 17-18 år sådär.
Vi var ett helt gäng och jisses så mycket roligt galenskap vi hittade på.
Min fd svåger och jag var väldigt goda vänner och umgicks periodvis dagligen fram tills jag blev tillsammans med hans bror, min x-make.

Då försvann vänskapen under ett tag men sen blev allt som förr igen.
Vi hade himla roligt under familjemiddagar och vi sågs på byn, tog en kaffe och snackade skit.
Även efter skilsmässan så hade vi kontakt.
Som han sa till mig; 
- du kommer alltid att vara min svägerska.

Å nu så finns han inte mer.
Nu är han död!
Han blev 49 år.

Det känns tungt nu.
Förjävligt rent ut sagt.
Jag har inga ord.

Jag sitter här i köket och har tänt massor av levande ljus.
Jag har bläddrat i fotoalbum.
Jag minns...

Och jag sörjer!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Åh, så sorgligt det är med förluster av nära och kära ... När någon går bort, blir inget riktigt som förut igen ... men det kan ändå bli bra. Låt sorgen ta den tid den behöver utan att du låter den ta över. Minns de fina, glada stunderna, för minnet finns alltid kvar! Tankar till dig!/Mormor

    SvaraRadera