söndag 17 november 2013

När jag vaknade i morse...

...tog det synnerligen lång tid innan jag kom på vad det är för dag.
Ja särskilt gott funkar inte hjärnan direkt när jag vaknar.
Det känns som om jag vore i en bubbla.
Det är ofokuserat diffust.
Å jo det är de nya tabletterna som gör mig så..

I vilket fall så benade jag fram att det är Söndag i dag!
På något vis så känns det bra att veta vilken dag det är även om det inte spelar så stor roll i dagsläget.
Jag ska inte göra annat än fortsätta vila mitt onda ben.
Det känns lite bättre i dag men natten har varit jobbig.
Jag kan inte vända mig när jag ligger ner.
Minsta lilla rörelse känns som knivar som dras genom benet.
Men lite sömn har jag i alla fall fått.
Å när jag klev upp i morse så gick det lite lättare att gå.
Alltid något.
Huvudsaken är att det inte blir värre.

Ute så stormar det ordentligt.
Det har gjort så större delen av natten oxå.
Jag låg och funderade hur det ser ut på min altan.
Om allt blåst i väg eller inte?
Men trots blåst så är det en vacker dag med sol från en klarblå himmel.
Det är fint att titta ut i alla fall..

Nä nu ska jag fortsätta linka vidare här i min grotta.
Jag är redan trött igen så det blir kanske en förmiddagssiesta.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Önskar du orkade upp en sväng idag, kanske lite senare. Det är du värd. Trots allt är livet bara ditt och inte medicinernas.
    Men jag förstår att du måste ta dem. Det som hjälper det hjälper, så enkelt är det ju. Din blogg är vacker och jag önskar också att Gud sände dej en jävligt snygg karl som förstod ditt värde. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart känner dig ok igen och att du kan njuta av lite solsken åtminstone inifrån köksfönstret i alla fall! Bra dag till dig!/Mormor

    SvaraRadera
  3. kikar in & ger dig en stor kram

    SvaraRadera
  4. Fina Millan - inget roligt det här.. Men. Önskar att du blev bättre framåt eftermiddagen och fick liiiiite frisk luft i alla fall... Och att värken lämnar dig i fred nu i natt..

    Många kramar

    SvaraRadera