måndag 11 november 2013

Ny vecka, - inga bekymmer...

Precis så vill jag ha det.
En helt bekymmersfri vecka.
Risken att det händer är knappast troligt.
Tycker att det hela tiden händer det som oroar mig.
Så jag antar att jag inte kan välja hur denna nya vecka kommer att te sig.

Natten har varit sisådär.
Får inte riktigt till det med de nya tabletterna.
Å så är jag ju känslig när det gäller nya tabletter.
Som att jag mår illa hela kvällen sen jag tagit de första.
Tar dem i två omgångar.
Först vid 20 och sen vid ca 22.
Å när jag väl lägger mig så mår jag så fruktansvärt illa att jag hela tiden ligger och sväljer och sväljer för att inte kräkas.
Mon Djö så besvärligt det alltid ska vara.

Vem har sagt att det ska vara en dans på rosor?
Å jag är som sagt känslig för nya tabletter, det brukar ta ett tag innan min kropp vänjer sig.
Minns när jag började äta de stämningsstabiliserande tabletterna förra året.
Det var förbaskat, hysteriskt  illa.
Tror inte jag mått så dåligt någonsin som under den första månaden med dem.
Skakade som ett asplöv ( såg ut som ett riktigt fyllo som inte fått dagens första rackare), hade fruktansvärd kramp i magen att jag grät, så ont gjorde det, temperaturen i kroppen steg åtskilligt,  trodde jag skulle svettas ihjäl och så en hel del andra bieffekter..
Det var en kamp att få min kropp att gilla dom, så jag vet hur jag är funtad som!
Å det blev likadant när jag ökade dosen fast läkaren sa att det skulle gå smidigare.
Pyttsan!

Nåväl det ska ju ge sig och jag hoppas att det går fort.

Under förmiddagen ska jag cykla in till byn.
Jag har samtal .
Egentligen har jag inte så stor lust till det.
Tycker att det känts sådär sista gångerna vi setts.
Som att hen inte vill höra att jag inte är på topp som alla tycks anse att jag ska vara.
Nåja, jag får väl se hur det går i dag.

Ha en härlig och bekymmersfri vecka alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar