onsdag 27 november 2013

Onsdag i dag...

Det är otroligt grått och tråkigt ute.
Det ser blött ut på vägen.
Den lilla snön som föll häromdagen har töat bort.
Väderstationen visar 4.4 plusgrader.
I dag har vi den 27 November.
Det är verkligen konstigt väder.
Inte så att jag klagar, jag vill ju varken ha snö eller vinter.
Men det här är inte vanligt.
Sista åren har varit otroligt snörika.
Vintern har börjat tidigt och hållit sig fast länge.
Kan jag ha sån tur i år att det inte blir så?
Jag håller mina tummar stenhårt för det!

Natten har för övrigt varit skaplig, nästan riktigt bra.
Det kanske är så att det fungerar med alla tabletter jag stoppar i mig.
Inte för att jag gillar det  men valet att inte sova alls gör att jag vackert fortsätter med dem.
Tänkte på det i går kväll, hur pass många tabletter jag äter.
8.5 stycken och 5 olika sorter knaprar jag i mig under kvällens lopp.
Alla tas inte samtidigt utan det går någon/några timmar mellan sorterna.
Ja jisses som det kan bli.
Men, men funkar det så funkar det.
I mitt fall brukar det bara fungera över en tid sen kommer sömnlösheten tillbaka igen men jag håller tummarna den här gången, hårt!

Dagens göranden är inte så många.
Jag lagade till mycket mat i går så det finns kvar och så har jag kvar mat efter Söndagens fläskfilegryta så nej, någon mat behöver jag inte laga till.

Fläskfilegryta med kryddkorvar, tagliatelle och riven ost.


Jag borde ta itu med min tvättkorg som svämmar över efter uppröjningen av ungdomarnas rum.
Förstår inte riktigt hur det går till som men när dom städar sina rum så får jag massor av tvätt?
Något som känns bekant hos er läsare?

Nu ska jag fortsätta min förmiddag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Ja, det är skönt att det inte är så kallt och snö. Men lite, lite snö kan det gärna får komma för min del. Men bara några centimeter. Hoppas du får en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, tonåringar o kläder är ett kapitel för sig :
    Skönt att du får sova iaf..

    Kram..

    SvaraRadera
  3. Livet är ganska orättvist. En del är fullt friska och en del får knapra i sig en massa tabletter för att få må bra...inte rättvist. Hos oss regnar nu all snö bort. Livsfarligt på vägarna. Det blir nog många brutna ben o handleder nu....om folk har otur. Din fläskfilegryta så mumsig ut:) Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera