fredag 15 november 2013

Snöslask. och annan skit..

I går eftermiddag satte kung Bore igång.
Det snöade.
Å nu ligger det snöslask då temperaturen är varmare än minusgrader.
Mon Djö!

Sitter här vid laptopen och känner mig instängd i en liten bubbla.
Aningen groggy fortfarande.
Biverkning av nya nattmedicinen.
Det brukar ta några timmar innan jag liksom vaknat helt och hållet.
Tur att jag inte har bil eller ett arbete som kräver maximal fokus.
Just nu alltså.

I dag är Fredagen här.
Mina ungdomar växlar boende i eftermiddag.
Det lär bli tomt och ödsligt här, som vanligt.
Har aldrig lärt mig gilla känslan av ödslighet när barnen växlar boende.
Det blir så definitivt på något vis.
Första dagen är alltid värst sen blir det lite bättre.

I eftermiddag ska jag cykla in till byn.
Ska skriva in mig på AF, något jag tydligen måste göra om jag ska delta i detta samarbete som AF och försäkringskassan har.
Det där jag vet så lite om.
Det enda jag begripit är att det ska vara någon form av rehabilitering och att man kanske måste gå en massa kringelkrokar för att till slut komma tillbaka till ett arbete.
Det sista är målet med denna process.
Själv har jag stängt av när det handlar om det som komma skall.
Orkar inte vare sig tänka eller känna huruvida det är något som kommer att vara positivt för mig.
Nej, då stänger jag ner, den där off-knappen jag har inom mig.
Bäst så för tillfället.
Jag har nog mycket annat som cirkulerar inom mig, tar plats, skaver, gör ont!

När jag sen cyklat hem till min ödsliga grotta lär jag helt sonika rasa ihop av utmattning.
Tur att jag inte bokat in någon form av samkväm i kväll.
Bara  ramla ihop i sängen och bli kvar i den tills det är dags att ta tabletterna för natten.
Låter som en utmärkt plan!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Ja, nu börjar väl vintern göra sitt intåg så smått..blää säger jag! Vått o eländigt är det...
    Ha en bra fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känns som att du just nu inte alls är tillfreds :( trist men jag förstår dig å hoppas du kan ha en skön dag trots allt slask å skit.

    Kramen

    SvaraRadera