torsdag 14 november 2013

Solen skiner...

Det är inte illa att se solen skina men nu är det så.
Det har varit solfritt ett tag nu.
Mer grått, mörkt och tråkigt.
Så jag blir glad över det lilla jag kan få...

I går så fick jag reda på datumet för begravningen.
Jag fick även se dödsannonsen som ska in i ortstidningen på Lördag.
Det kändes inte bra.
Blev väldigt gråtmild men det rann inga tårar, kände mig bara gråttjock i halsen.
Det blir på något vis mer sanning över det hela när man har ett datum för begravningen.
Å jodå jag vet att han är död men det känns fortfarande overkligt.
Jag har aldrig gått på en begravning som varit lätt.
Men det är en fin möjlighet att sörja tillsammans och ta ett sista farväl.
Jag ser nästa vecka med stor tillförsikt.
Den känns jobbig men det kommer säkert att kännas lite bättre efter begravningen.

Mitt huvud snurrar konstant av tankar.
Det går lite för fort så jag kan inte riktigt bena ut dem.
Snacka om att åka berg- och dalbana.

Illamåendet av dom nya tabletterna har inte gått över.
Men det har blivit bättre.
Däremot så tycker jag inte att dom fungerar som läkaren sa och trodde.
Som vanligt med andra ord.
Jag måste vara lite knäpp då det aldrig blir som läkaren tror.
Å jag har det på papper, att jag är knäpp alltså...moahaha
Finns kanske en anledning att jag springer på psyk.
Ni ser det gäller att vara självironisk.
Att kunna skratta åt sig själv.
Det kan man komma långt på.
Eller så får man sig bara ett gott skratt.

Nej nu är kaffet klart så jag ska njuta av dagens första mest underbara mugg.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. God morgon på dig ...håller med dig ang kaffet :) men oj vem har dött? hoppas det går bra för begravningar är jobbiga ....ta hand om dig såå bra det går kramar

    SvaraRadera
  2. Hej du! Underbart med lite solsken - det är man verkligen inte bortskämd med. Önskar så att jag hade kunnat ge dig en kram inför begravningen. Förstår att du tycker att det känns jobbigt..

    En massa kramar

    SvaraRadera