söndag 10 november 2013

Söndag...

Jag är ensam vaken i grottan.
Mina ungdomar sover än men så tror jag att dom var vaken bra mycket längre än deras ömma moder.
Provade en lägre dos i går kväll men det blev inte bra det heller.
Har vaknat varje hel och halvtimme natten genom.
Att det ska vara så himla svårt att få till det.
Nåväl får prova mig fram och se vad som blir bäst för mig.

Mina ungdomar kom till slut i går.
Tja, först kom dom och i princip vände i dörren.
Dom skulle åka in till byn och handla Fars Dags present.
Men på sena eftermiddagen så fick jag hem dem.

Å de hade med sig något litet till mig från min fd svåger och gode vän.
En liten minnessak som jag ställt i min bokhylla.
Ett härligt troll.
Jag gillar ju troll och har ett gäng så det passade himla fint.
Blev glad att barnen tänkte på mig.

Middagen i går blev så himla god.
Fläskkotletterna lät jag puttra länge och väl så de blev riktigt möra och fina.
Jag silade av buljongen och gjorde en fantastiskt god sås på den.
Sen kokade jag potatis, morötter och haricote verts och som pricken över i;et så serverade jag svartvinbärsgele till.
Jag hade trott att vi skulle äta middagen tillsammans men barnen blev så sena på stan att jag gav upp och åt min middag i sängen.

Sen var det liv i luckan här.
Sådär härligt stojigt med lite smågnabb men med massor av skratt.
Det gör stor skillnad när jag har dem hos mig.
Men så fantastiskt det känns.
Tryggt och rogivande.

Så vad för denna dag med sig då?
Som vanligt har jag ingen aning.
Har skickat ett Grattis på Fars Dag till min finaste Pappelino.
Mina barn ska gå över till sin pappa sen och fira honom.
Jag har massor av mat kvar sen i går så jag behöver inte laga någon middag i dag.
Så jag ska nog bara ta det lugnt.

Ha nu en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar