onsdag 13 november 2013

Torsdagssnacks...

Det ser kallt ut när jag tittar ut från mitt köksfönster.
Det ligger frost på marken och träden är vackert silvervita.
Temperaturen visar - 4.5 grader.
Ni ser hur det sakta men säkert går över till den där årstiden jag fruktar för.
Den där årstiden som får mig att som björnen vilja gå i ide.
Vinter!

Å det är ju som sagt inget jag kan påverka även om jag skulle vilja radera bort det från mitt liv.
Jag tror jag skulle må gott av att endast ha vår, sommar och förhösten.
Det vore inte så dumt när jag tänker efter.
Hm, vem vänder man sig till för att ändra detta, vädergudarna eller?

Å nu så har jag gjort mina två läxor för veckan som samtalsterapeuten gav mig.
Jag har ringt och bokat tid för min p-spruta och så har jag ringt mitt arbete, pratat med den nya chefen om tjänstledighetsansökan jag behöver för att påbörja min rehabilitering.
Wow, kors i taket!
Kan tillägga att den nya chefen var jättetrevlig och förstående men så berättade hen att hen gått genom samma som jag gör nu men för mer än 12 år sedan.
Se där, se där, ja då kan hen definitivt ha förståelse för min situation.

Annars så för dagen inte med sig något särskilt.
Jag ska ta fram köttfärssås från frysen och koka spagetti till middag.
Så himla bra att ha färdiglagad mat i frysen som jag kan ta fram när jag inte har lust att stå och röra i grytor i timmar.
Nåja, jag gillar ju att laga mat, finner det rogivande men det händer att orken inte finns, som i dag å då är det bra att ha..

Å jag blev helt tom i skallen efter telefonsamtalen så jag får säga tack och hej från mig.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar