söndag 24 november 2013

Verkstaden fortsätter....

Å tack och lov så slipper jag vara aktiv i dag.
Mina ungdomar sköter sig jättefint.
Själv har jag knåpat ihop en fläskfilegryta med starka korvar.
Det doftar ljuvligt i mitt kök.
Å så pratar jag i telefonen.
Inte precis i detta ögonblicket men tidigare.

Gårkvällen var jättemysig.
Massor av goda ostar, frukt och kex och mycket gott rött vin.
Samtalen befriande lättsamma.
Jag fick även lära mig hur man öppnar en vinbox.
Tänk att det kunde jag inte...heh
Å det bästa av allt är att hennes son skjutsade hem mig när vi avrundade kvällen.

Hört i grottan i natt;

Maxi; Men är du hemma mamma?
Jag; Hm jag vet inte...

Kanske inte en alltför intelligent konversation av mig alltså
Men som sagt, klockan var sen och jag var vinfylld.
Å det var underbart skönt att krypa ner mellan svala lakan.

Helt klart en kväll som lämnar en god eftersmak.

Nu är en annan dag och jag har det helt enkelt bara bäst.
Hopp om att ni alla fina har det likaledes!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en bra dag!
    Och mumsig gryta du fixade med!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad länge sen jag kikade in hos dig. Hoppas du har det bra, jag får ta och läsa ikapp här nu :-)

    SvaraRadera