fredag 1 november 2013

Vips...

...så är det Fredag igen!

Jag hoppas på en piggare dag.
Ser jag till gårdagen så sov jag bort större delen av dagen.
Den här kolossala tröttheten jag känner nu är nästan övermäktig.
Jag lagade middag tidigt, åt i min säng, berättade för Mini vad för mat jag lagat och att dom kunde äta när dom ville och så la jag mig i sängen och somnade.

Missade när flickorna kom hem.
Missade min fina Pappelino som tittade in med en ny bläckpatron till min skrivare.
Missade dagen kort och gott.

Jag vaknade vid 20.
Helt väck i huvudet och hostig.
Gick upp och pratade med mina ungdomar som naturligtvis ville berätta hur dagen varit.
Lyssnade.
Hostade.
Drack vatten.
Kollade FB en snabbis.
Ringde älskade E.

Å sen tog jag mina sömntabletter och kröp ner mellan svala lakan.
Tja det var den dagen det!

Som väntat så vaknade jag jättetidigt i morse.
Låg och såg på ett avsnitt av Brottsplats USA och sen gick jag upp.
Startade upp datorn.
Kokade kaffe.
Drack vatten.
Skickade i väg ett ord på WF.
Å nu sitter jag här.

Om jag orkar ska jag cykla in till byn och köpa kaffe.
Det är slut nu.
Om jag orkar uppbåda den energin som behövs för att fixa till mig, klä mig och sätta mig på cykeln vill säga.
Jag kan vara utan kaffe oxå om det är så.
Det gäller att väga in för och nackdelar.
Se vad som väger tyngst.

Så är det när jag bara är supertrött och vill sova.
Väger in allt och funderar över vad som blir viktigt eller vad jag kan avstå.
Brukar bli så att det mesta kan jag avstå...haha

Nej nu ska jag prata lite med Maxi innan hon går i väg till sin praktik.
Ha en superdag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. OJ utan kaffe är inte bra alls, mitt börjar oxå ta slut ...hoppas du känner dig lite piggare idag då & får en mysig dag fina du kramen

    kan du skriva länken till dig i en kommentar till mig sedan :) vill inte tappa bort dig igen ...

    SvaraRadera