söndag 8 december 2013

- 10.1 grader...

Det är så jag nästan svimmar!
Alla vet väl vid detta laget hur illa kyla och jag går ihop.
Jag fryser vid blotta tanken på att gå ut, och gå ut måste jag snart.
Ska gå bort till närbutiken en snabbis.
Och snabbt lär det gå, med tanke på kölden.
Huvvaligen på ren norrländska.

I går hade jag en tröttisdag.


Bild lånad från nätet

Se det tar på att ha middagsbjudning och vara social.
Det tar på så in i norden.
Så igår fick jag inget vettigt gjort.
Gick i en halvdimma, full av töcken.
Försökte sova lite men det gick inge vidare.
Jo jag somnade till men blev väckt direkt av Maxi som ville att jag skulle öpnna för dem.
Sen var det givetvis kört.
Är inte den som kan somna om när jag blir väckt.
Jag fick ett hastigt besök.
Jag såg "Så mycket bättre".
Jag pratade lite i telefonen.
En väninna som inte var så nöjd med sin pojkväns beteende.
Själv förstår jag inte varför hon med honom, vilket jag även har sagt henne.
Nåja, inte mitt liv.

Fast jag förstår verkligen inte varför man fortsätter träla på i en relation som är skit.
Jag har ju själv gjort det men blivit klokare sen jag skiljde mig.
Vi hade barn som höll oss samman, jag väntade för länge.
Dom här har inte ens det.
Nåväl, jag hoppas att hon gör slag i saken en vacker dag, helst så fort som möjligt innan han förstör henne mer.

I dag ska jag ladda mina batterier för i morgon så börjar min rehabilitering.
Inget jag ser fram emot så jag ska inte lägga något krut i dag på att fundera över hur jag ska orka med det.
I dag ska jag inte tänka alls, vilket är lättare sagt än gjort.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Kikar in & önskar dig en skön dag kramen

    SvaraRadera
  2. Åhhh, jag förstår dig EXAKT vad gäller kylan! Jag avskyr den också. Av hela mitt hjärta. Och du, jag ränker på dig jättemycket nu i dag när din rehabilitering börjar. Jag hoppas så att den inte blir oöverkomlig för dig.

    Kramar

    SvaraRadera