torsdag 26 december 2013

Annandagen..

Julens sista dag är nu här.
Tänk så många stressat sig sönder och samman för dessa tre dagar.
Själv har jag inte gjort det och det känns toppen.
Å stressa som ett tok skulle jag i vart fall inte klarat av då jag blivit så stresskänslig.
Minsta lilla så kapsejsar kroppen.

Kaffet är snart klart.
Som jag längtar efter dagens första mugg.
I går då jag var sådär alldeles för trött glömde jag bort att dricka kaffe.
Och överlevde.
Hade inte trott annat för även om jag njuter av mitt morgonkaffe så är jag inte beroende utan kan vara utan flertalet dagar.

I dag ska vi till min fina Pappelino.
Min yngre bror eller hans fru hämtar upp oss.
Pappelino med sambo bor en 2 mil söder om byn så det är inte sådär himla lätt att ta sig dit om man som jag är utan bil.
Tur är att bror har två bilar så vi får åka med.
Det ska bli riktigt roligt att få äta av Pappelinos mat.
Han är som jag, grymt duktig på att laga mat.
Finns det något bättre än att sätta sig vid bords och äta en väl tillagad middag?
Jag är inte så bortskämd med att äta av andras mat.
I det stora hela är det alltid jag som lagar mat.
Jag är sällan bortbjuden.
Tja det följer sig självt givetvis.

Nåväl i dag är jag och barnen det och det ska bli härligt!

Ute börjar det så smått dagas.
Det är fortfarande ganska så mörkt men dagen håller på att vakna till liv.
Inne hos mig är det bara jag som är uppe och vaken.
Mina ungdomar sover sött fortfarande.
Själv har jag gått upp för andra gången i dag.
Vaknade dötidigt och satt uppe någon timme.
La mig och lyckades somna om.
Å så vaknade jag gång nummer två.
Så här sitter jag nu mol allena i min tysta grotta.
Njuter av lugnet.
Känner någon form av frid i att veta att jag inte är ensam här.
Mina härliga ungdomar gör mig så gott...

Ha nu ett skönt avslut på julhelgen alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Låter ju mysigt & det blir det ju nog oxå önskar dig en god fortsättning å kramen

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt att läsa att du haft en härlig jul! Hoppas du får lite besök av grottmannen - du verkar trivas väl av det. Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera