måndag 2 december 2013

Arla morgon...

På något vis så tycker jag att jag alltid skriver att nu är det Måndag igen och ny vecka under uppsegling.
Å visst är det Måndag igen.
Veckorna går galet snabbt tycker jag.
Vad tycker ni?

I dag så har jag ett åtagande framför mig.
Jag ska ta mig in till byn och på Vårdcentralen och ta min p-spruta.
Det har gått 5 månader sen sist så nu är det dax för den igen.
Det tar bara några minuter att få den men som sagt, jag måste in till byn även om det nästan är in och sen vända tillbaka.
För övrigt så tycker jag att det är ett helt otroligt bra preventivmedel.
En spruta i baken var 5 månad ( man börjar med var 3;dje men med åldern glesas dom ut)
Jag har ingen mens, ingen ägglossning, ingen pms.
Jag är exakt lika månaden genom.
Döskönt.
Nu har jag förvisso aldrig haft besvärlig pms men man vet ju aldrig, däremot har jag alltid haft en mycket smärtsam mens och ägglossning så det är skönt att slippa det.
Å billigt är det med.
En spruta kostar 105 kr, å jag som kommit mig upp i högkostnadsskyddet fick ge 26 kr nu när jag tog ut den.
Super helt enkelt.

Nåväl, efter sticket så tror jag att jag tittar in på affären innan jag åker hem.
Sen blir det med all säkerhet en fortsatt lugn dag.

I går så överraskade jag mig själv med att ta fram alla stakar och stjärnor och göra advent.
Jag hade inte planerat för det men det blev bara så och det känns givetvis bra.
Nu är det mysigt i mina fönster.
Jag har även hängt upp min adventskalender i hallen där den sitter varje December.
Något som är ett måste fast mina barn inte längre är små.
Det blir ingen riktig jul utan den säger dom...



När barnen var mindre så slog jag in små packet som sen hängde i öglorna undertill.
Med tre barn så blev det till slut så "jobbigt" att slå in 72 små paket så jag rationaliserade bort de små paketen till förmån för en vacker julstrumpa i juteväv.
Sen blev det enklare.
Å som sagt fast mina barn är unga vuxna i dag så är det ett måste att kalendern hänger uppe på väggen i hallen och att dom får ta något från strumpan varje dag dom är hos mig.

Nej nu måste jag lägga på ett kol om jag ska hinna med bussen.

Allt gott till er alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt att läsa - att du fått ett "advents-ryck" sådär!! Hoppas din dag i byn blir bäst!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. P-spruta kan ju ge mycket biverkningar men du har ju haft tur som den funkar så bra för. Jag steriliserade mig för drygt 13 år sen o jag har inte ångrat det en sekund.
    Brukar ha haft ett datumljus elr kalenderljus som det heter i alla år men i år har jag det inte. Barnen är inte här o själv är det inte kul att tända det.

    SvaraRadera