måndag 16 december 2013

Åter till vardagen...

Jag tycker att jag börjar mina inlägg med ny vecka, Måndag igen, väldigt ofta.
Kan det vara så att tiden går fortare nu än tidigare.
Helgen som var swischade iväg.
Veckorna bara rullar på.
Upplever ni det likadant?

I dag är i alla fall en ny vecka och det är Måndag.
Jag ska gå i väg om den lite stund.
Har ju min rehabilitering att ta itu med.
Förutom rehab så har jag lite annat i veckan.
En jullunch med en kollega i morgon och samtal på Torsdag.
Jag gissar på att jag lär vara mör på Fredag då barnen kommer till mig igen.
Det känns förvisso härligt.
Då ska vi väl göra jul här hemma.
Pynta grottan med julgran och tomtar.
Barnen har sagt att dom ska fixa det på egen hand så jag slipper.
Å det gillas!

Bild lånad från nätet

Det kommer att bli jul här med.
Däremot så tänker jag inte köpa hem en massa julmat.
Vi är bortbjuden till min yngre bror med familj så där finns allt smarrigt man kan tänkas vilja äta och det räcker gott och väl.
Jag är inte någon superfantast  när det gäller julmat, det är gott en dag sen är jag mer än mättad.

Nej nu måste jag ta mig i kragen och se till att göra mig i ordning så jag kan bege mig till dagens vedermödor...

Ha en strålande dag alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Ja, veckorna går i ett huj...det är alltid måndag tycker jag!
    Idag blir de sista julklapparna inhandlade tror jag...
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera