torsdag 12 december 2013

Cyklat i dag...

Nu har jag faktiskt gjort en arbetsdag, har alltså varit vaken mer än 8 timmar och klockan inte är mer.
Jag samlade ihop mig, klädde mig för att gå till bussen men när jag väl kom utanför dörren så upptäckte jag att vädergudarna varit mig nådig för all snö hade/har försvunnit.
I och med det så låste jag helt sonika upp min cykel och trampade glatt in till byn.
Väl där så gjorde jag mina ärenden för att sen trampa hem men innan det så fotade jag lite.



Snön borta och solstrimmor letar sig fram längs mot taken på husen.



Lite roligt ser det allt ut med bar mark, ljusslingor som lyses upp av den vackra solen.

Men det genererar ju inte direkt någon riktig julkänsla.
Fast än är det några dagar kvar innan jul så det hinner kanske snöa världen vit så alla barn blir glada (även mina).
Själv dansar jag av glädje just för bristen av snön, det förstår ni säkert, jag som avskyr vintern.

I dag och fram emot kvällen så varnas det för orkan här där jag bor.
Vi ska tydligen få en påhälsning av Ivar.
Tja det lär vi märka, ute är det i alla fall helt kav lugnt, inte minsta vindby.

Nu ska jag strax ner i källaren och hämta upp tvätt.
Jodå, jag gick ner och startade maskinen direkt när jag kom hem.
Det gäller att smida medans järnet är varmt så att säga...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Vad härligt att snön försvunnit så du kunde cykla lite till:) Det skulle verkligen jag också vilja göra. Jag gillar cykel. Man tar sig så fort fram och tillbaka.:)Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att cykla ju :) Tyvärr klarar mina händer inte av det ;( Idag har det bara regnat hela dagen o nu är en storm på väg hitåt också! Igen!

    Ha en finfin kväll!

    Kram

    SvaraRadera