torsdag 19 december 2013

"Det är lika bra att sluta drömma...

...det går åt helvete i alla fall.
Om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likt förbannat i Hudiksvall".

Ja Nationalteatern sjunger det så rätt.
För mig handlar det inte om Hudiksvall utan rehabiliteringen.
Jag drömde i natt att jag befann mig på en solig badstrand någonstans vid Medelhavet.
Blev så besviken när jag vaknade och insåg att jag är kvar här och en ny dag på rehab är under uppsegling igen.
Nä, lika bra att sluta drömma, både nattetid och dagtid.
Fast det var länge sen jag ägnade mig åt att dagdrömma.
Har liksom gett upp invändigt just nu.
Känner mig uppgiven!
Å TRÖTT!


Bild lånad från nätet


Jag kanske ändå ska fortsätta drömma.
Vill ju vara på den där platsen där jag är lycklig och världen är en snäll och vänlig plats.

Om ni undrar över över hur kalaset i går var så kan jag säga att det var rörigt, mycket folk, alla pratade med alla, något magert var det i sig det vi fick men däremot var kaffet supergott.
Bror har givetvis en sån där flärdig kaffemaskin där bönorna mals inför varje kopp som tillagas.
Det var riktigt, riktigt gott kaffe.
Vi fick oss en liten föreläsning av bror om detta och vart ifrån bönorna kommer ifrån.
Typ Afrika.

När jag väl kom hem så var jag så övertrött att jag inte kunde somna.
Låg och vred och vände på mig i timmar...igen!

Nåväl, i dag är en annan dag.
4;e dagens rehab för denna vecka och så har jag samtal efteråt.
Känns döjobbigt att gå upp till psyk men jag har en tid att passa så jag får vackert finna mig i det.

Ha nu en bästaste dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Tänkte på dig i går och hoppades att du skulle stå ut under kalaset. Med allt ljud. Skickar kramar

    SvaraRadera
  2. Kalas med hög volym av höga röster och många som prata i mun på varandra är ingen höjdare. Kram

    SvaraRadera