lördag 21 december 2013

En härlig gårkväll...

Mina rara ungdomar kom till mig tidig eftermiddag i går.
Det var så himla härligt att få krama om dem.
Vi satte oss i köket och pratade om hur veckan vart osv.

Jag satte i gång med maten.
Det blev en enkel middag dock mycket god.
Jag stuvade makaroner och stekte falukorv.
Kanske inte en urtypisk fredagsmiddag men jag var så sugen på det och barnen med.

Efter maten diskade Midi undan och sen blev det skön avslappning.
Vi fortsatte vår samtal, njöt av lugn, ro och harmoni.

Jag och Midi kom på att vi skulle måla.
Det var länge sen sist jag målade och ännu längre sen jag målade med Midi.
Som av en händelse hade jag köpt lite färgtuber när jag var på byn i går.
Jag tog fram allt material, klippte ut dukar till oss båda och så satte konstnärsverkstaden i gång.
Det var riktigt roligt.

Mitt alster



Gårkvällens målning

Jag använde mig av svart, silver, guld, vitt och rött.
Fortfarande så jobbar jag med akrylfärger.
Jag kallar den regnskog.

Vi hade verkligen supermysigt när vi satt på vardera sidan av köksbordet och målade.
Faktisk första gången jag målat med duken liggande och inte på mitt staffli.
Jag frågade Maxi om hon oxå ville måla men icke sa Nicke, det ville hon inte.

Kvällen avslutades i hygglig tid.
Jag kröp ner mellan svala lakan och försvann i drömmarnas värld.
Fick ånyo en skaplig natt.
Sånt värdesätter jag högt.
Jag är tacksam för all sömn jag kan få och kalla hygglig.

I dag är en annan dag.
Jag ska göra köttfärspaj till middag.
Pajdegen vilar redan i kylskåpet, jag gjorde den i går kväll.
Till Pajen serverar jag en fräsch sallad.

Å som i går så fortsätter jag att mysa.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar