torsdag 5 december 2013

En ny blogg...

Har jag faktiskt startat upp i dag.
Varför kanske ni undrar?
Tja säger hon som knappt vet vilken dag det är eller egentligen vem hon är.
Det har nog inte så mycket med vem eller vad jag är utan mer att jag kan skriva lite mer anonymt, som jag kanske inte direkt gör här.
Sen är det inte säkert att det blir en sanningsblogg för det men jag gillar tanken..

Så jag kommer att skriva både där och här, så får jag se vart jag gillar mest.

Dagen, idag, då?
Mötet på AF gick snabbt.
Undrar faktiskt varför jag var tvungen att gå dit?
För att skriva på ett papper.
F-kassan dök inte upp för hen hade gjort sig illa.
Samtalsterapeuten uteblev för det var inte nödvändigt.
Så det var jag och AF.
Inte som vad dom bestämde sist vi var alla samlade.
Då skulle det göras en handlingsplan men det gick liksom intet nu då.
Jag skrev min kråka på ett papper och sen...
...nästan gick jag men inte utan diskussion.
Hon sa att jag förstår att du är arg!
Jag sa att jag är inte alls arg, enbart uppgiven, för att ni nu inte lyssnar på mig.
Jo sa hon, jag hör vad du säger men vi har vårt regelverk att följa!

Jooo, men då spelar det ingen roll om hon hör när hon ändå inte kan göra något åt situationen..
Suck!
Men så bra, hoppas att ni finns när jag krackelerar igen och kravlar i dyngan?
Hoppas att någon vill skrapa ihop resterna av vad som en gång var nästan jag?

Å på tal om allt eller intet så har jag bjudit mina fd. svärföräldrar på middag i morgon.
Jo jag vet, fråga inte varför?
Får sådana underligheter för mig i bland men med tanke på allt som hänt, hennes son, min vän och fd. svåger som gått bort så känner jag att jag vill, vara en rar och omtänksam fd. svärdotter.
Å sen blir det fint för barnen att få träffa farmor och farfar här hos mig och inte bara hos deras far.
Jag fanns i familjen i 18.5 år.
Det är lång tid...

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Ja, varför ska man inte kunna fortsätta träffa den andra delen av släkten även om man skilt sig??
    Ja, dessa förbannade regelverk som finns.. Man blir matt av bara tanken..
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera