fredag 20 december 2013

En sån dag...

Hade ytterligare mycket bra samtal med hen på rehabiliteringen i dag.
Jag får en mycket go känsla av hen.
Hen ser mig på ett sätt som få människor gjort sen tidigt i höstas.
Hen har synpunkter, kommer med små råd, på ett vettigt sätt.
Då kan jag ta till mig det.
I dag märkte både hen och jag att det gick lättare för att jag sov bättre i natt.
Å jag tror att jag förvånat hen en del med då jag är så medveten om mycket.
Å så det här med att jag skriver dikter.
Dom håller på att göra en som dom kallar "klokbok".
Någonting som de som går där ska kunna bläddra i och förhoppningsvis ta till sig, känna igen sig i osv.
Jag lät en av mina dikter få bli mitt bidrag till "klokboken".
Å se, hen tyckte väldigt mycket om den och så sa hen att jag borde använda gåvan till att försöka ge ut någon form av diktsamling eller liknande.
Nu inser hen att det inte blir så lätt men givetvis något att fundera över.
Sen sa hen något jag liksom inte hörde direkt men som kom till mig då jag gick därifrån.
Hen tror inte att jag kommer att klara av att jobba hela min arbetstid på 75 % utan att jag kommer att få sjukersättning från vad jag klarar av upp till det.
Något som jag själv funderat över, kommer jag verkligen kunna jobba 75% igen?
Nåväl, jag lär bli varse om hur framtiden blir så småningom...

Efter rehab gick jag ner på byn.
Löste ut en massa piller på apoteket, gick på glasbanken och köpte en glögg, köpte de sista julklapparna,  och julhandlade på två affärer.
Jag är ju "sniken" så jag håller korpgluggarna öppna var det är bra priser, så därför blir det flera affärer i bland.
När jag var färdig så ringde jag taxi som fick skjutsa hem mig och alla påsar med smått och gott i.
Det värsta när jag storhandlat såhär är att bära in allt och sen packa upp och trö in i skåpar, frys och kylskåp.
Men se nu är det gjort.
Glömde bara två saker; affärsglögg till julaftonens glögghallon och ströbröd till julskinkan som ska griljeras i helgen.
Jag hade inte tänkt köpa skinka men hittade en urgullig lagom sådan till schysst pris så, jo det kändes helt okey..

Nu väntar jag på mina ungdomar.
Längtar så efter dem.
Ska bli mys på riktigt ikväll!

Ha det fortsatt gott alla fina!

Kramen om!

1 kommentar: