måndag 9 december 2013

Fy katten...

...vad lummig i skallen jag känner mig nu.
Det var rent hopplöst att somna i går kväll.
klockan var, ja säg det, mycket sent innan jag tuppade av.
Jag gick t.o.m upp och tog ytterligare två sömntabletter efter att ha snurrat som en karusell i sängen i timmar.
Hm, därav att det känns som jag befinner mig på en annan planet nu.
Lite lost in space!


Bild lånad från nätet


Det är inte orimligt att jag kommer att vara mer död än levande när jag nu efter lunch ska påbörja rehabiliteringen.
Å det var väl säkert just den som gjorde att jag inte kom mig till ro och kunde somna i natt.
Rehabiliteringen, det där jag inte är så hundra säker på vad det innebär men som jag ska börja nu.
Det där som säger att jag mest troligt är så himla frisk.
Jisses, nåväl, jag lär märka...
...och det lär dom "andra" göra oxå!

Annars så var gårdagen så lugn som den kunde bli.
Jag gjorde inte så himla mycket.
Försökte bara ladda batterierna så orken skulle vara högre i dag.
Tror inte jag lyckades särskilt bra för så känns det inte i dag.

Jag lagade en allt-i-ett gryta som blev himla god.
Å givetvis massor av mat.
Började med stekgrytan men insåg relativt omgående att den skulle inte rymma allt gott jag tänkte stoppa ner i grytan så jag klev upp på en stol och tog ner min 10 liters kittel.
Så ni fattar att det var mängder av mat som producerades i mitt kök.
Heh, lagom, vad är det?
Jag kan verkligen inte laga mat lagom.
Jag lagar alltid mat som om vi vore en mindre militärbas här.
Tycker att när jag ändå håller på så kan jag lika gärna göra det ordentligt.
Å då räcker det till flertalet middagar samt att frysa in.
Å det som fryses in är ofta det jag livnär mig på när jag är ensam i grottan.
Har inte så stor lust att laga mat då.
Gör oftast bara enkla middagar som omelett osv, så det är bra att kunna ta fram ur frysen.
Hur gör ni?
Lagar ni mycket mat eller bara lagom, så det räcker till familjen?

Nej nu ska jag fortsätta min förmiddag.
Allt för snart tickar klockan fram den tidpunkt då jag måste göra mig i ordning och bege mig till det "himmelskt roliga nöjet" jag har glädjen att se fram emot...not!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Du Millan - det kommer att gå väl. Kanske förvånar du dig själv? Vem vet. Och hur det än går så kan det bara gå som det går.. Jag tänker på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig i både sömngrejen och matlagningen. Att man får vräka över allt i en jättekastrull. Ja lycka till idag. Hoppas du orkar.

    SvaraRadera
  3. Håller med Ergo, det kan ju bli positivt, det vet man ju inte förrän man testat. Ibland lagar jag mat bara för mig, ibl så lagar jag o fryser in, det är olika.

    SvaraRadera
  4. Ibland är det skitjobbigt att komma igång men nytt...men sen blir det bra. /Magdalena

    SvaraRadera