måndag 30 december 2013

God morgon Måndag...

I dag är det Måndag den 30 December.

Det är dagen med stort D då jag för 21 år sedan gav liv åt min förstfödda, en dotter, min Maxi.
Förlossningen var långdragen och mycket jobbig och det var omtumlande när hon väl låg på min mage.
Det var lite svårt att ta in att den lilla krabaten nyss legat i min mage och nu hade jag henne i min famn.
Hon föddes 17.51, kvällen innan nyårsafton.
Jag har aldrig varit med om en sån kärlek som fullkomligt brusade upp inom mig.
Mitt lilla barn, mitt allt.
Henne ska jag på bästa sätt sköta om, älska, vårda och se växa upp.

I dag fyller hon 21.



Hon är en fantastisk dotter och människa.
Hon är stark, hon är trygg, hon är empatisk.
Det finns inget hon inte skulle göra för de som står henne nära.
Hon är en underbar storasyster.
Hon är en riktig teaterapa med en humor som får oss runt omkring att skratta så magen värker.
Hon är oxå djup med många funderingar.
Det blir alltid fina samtal med henne.

Hon är min förstfödda!

Så i dag hurrar jag för henne och hoppas att hon får en fin födelsedag!

Själv får jag gratta henne när hon växlar boende och det blir mammavecka igen.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. GRATTIS till dottern & önskar dig ett gott slut på 2013 & att 2014 blir ett bra år kramen

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tjej! God fortsättning!

    SvaraRadera