tisdag 17 december 2013

Hjärntrött....

Då är andra dagen på veckans rehabilitering gjord.
Å jag är mer död än levande nu.

I dag så började hen som har hand om mig på rehab prata om att det kanske vore bra om jag började notera hur jag upplever rehaben, sömntimmar och vad jag orkar göra efter jag gått klart för dagen så det blir lättare att visa upp för AF och F-kassan hur det verkligen är för mig.
Hen verkar ha märkt hur trött jag är och hur fort min koncentration sviktar.
Att jag faktiskt inte är så frisk som jag borde vara för att göra det jag nu ska klara av.
Hen pratade oxå om att hon skulle vilja att man gjorde en bedömning av min arbetskapacitet men det har inte AF beställt så det kan hen inte göra.

Tja det är bara att börja skriva ner igen då, dag för dag, precis som jag gjorde under många månader med samtalsterapeuten, hur dagen sett ut, hur sömnen varit, vad jag orkat med att göra eller inte.
Som att börja om på ruta ett igen...

Efter rehaben var klar gick jag ner på jobbet.
Där hade dom APT så hela köket var fullt med nya och gamla kollegor och den nya chefen.
Det blev ju kanske inte riktigt som jag tänkt mig.
Det blir ju en storskalig kakafoni när de sitter i möte.
Å ner mötet var klart hämtade jag våra jultalltikar medans kollegan drog i väg en snabbis för att värma mat hos en vårdtagare.
När hon var tillbaka så blev det att smaska i sig en massa juliga läckerheter.
Vi var dock inte ensam utan det var fler som hade lunch så det var  ganska så rörigt.
Kände mig absolut fullkomligt hjärntrött när jag gick till bussen.
Även om det var trevligt men det satt för många där och det var för pratigt för att min trötta hjärna skulle orka hänga med.

Å nu sitter jag här och önskar att det var senare i kväll så jag får lägga mig och sova.
Nej, inte får jag något gjort.
Jag skulle kunna göra en hel del här men jag orkar inte!

Bild lånad från nätet

Det känns som kortslutning i hjärnan.
Jag känner mig som en zombie och det är inte trevligt.

Så zombien vinkar till er alla fina och hoppas att kvällen blir lugn!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar