söndag 1 december 2013

I dag blir Midi 19 år...

Kaffet kokar i min perkolator.
Klockan är ännu inte så mycket.

I dag är en mycket speciell dag för min Midi fyller 19.
Hon har verkligen blivit stora damen.
Så vacker och så mild i sättet.
Mycket empatisk, känner för de flesta.
Självständig, vill verkligen klara av allt på egen hand.
Det märks så väl att hon bott själv under sina sista två år på gymnasiet.
Hon är älskvärd och har en ruggig humor.
Hon är tankspridd och säger så många roliga saker.
Hon skrattar så hjärtligt att man måste skratta med henne.
Hon är ärlig och rak och väljer de strider hon tycker att det är värt att kämpa för.

Hon är min andra dotter.
Minns som i går när hon fullkomligt flög ur mig efter endast två krystvärkar.
Minns känslan när dom la henne på min mage och jag äntligen fick titta på underverket som legat inom mig.
Jag kunde inte se mig mätt.
Hon var bedårande.
Å väldigt olik min första dotter.
Nu pratar jag inte om utseende utan sätt och personlighet.
Hon var en härlig baby och ett underbart barn att se växa upp.
Hon var och är min solstråle.
Jag blir på bra humör bara jag ser henne.



Detta är ett foto av henne som jag är väldigt förtjust i.
Jag tycker att det är så rått men ändå så vacker.
Riktigt läckert!



Det finns mängder av foton på henne då hennes storasyster älskar att fotografera och Midi oftast får ställa upp som modell.

I dag är hennes stora dag men jag kan tyvärr inte vara med och fira henne då hon är hos sin pappa.
Jag får fira henne när hon kommer tillbaka till mig igen.
Känns lite konstigt men sånt är livet.
Men hon finns i mina tankar i dag.
Älskar henne så högt och rent, hon är en gudagåva, ett underbart lån!

Nu ska jag dricka mitt nykokta kaffe och njuta av lugnet och de levande ljusen jag tänt på mitt köksbord.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




5 kommentarer:

  1. GRATTIS till din vackra dotter :) hoppas du oxå får en skön advent även utan kalas då men du har det framför dig ;) kram

    SvaraRadera
  2. Du har jättefina barn Millan och Midi skall ha ett stort grattis på sin dag! Jag har läst ifatt på din blogg och förstår att hade ett jobbigt möte på AF i veckan (?) Hur och när har de tänkt att du skall börja? Jösses vilka idiotregeler som finns…. Suck. Hoppas du har en fin första advent i alla fall och du - håller med dig om vintern och kylan. Mitt helvete är också iskallt…
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ha det bra i ditt lugn så får du fira henne när hon kommer till dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin tjej! Tänk vad fort det går, från bebis till vuxen! Kram på dig, hoppas hon kommer till dig snart!

    SvaraRadera
  5. Oj vilka fina bilder på din dotter:) Jättefin. Hoppas ni får njuta när hon kommer tillbaka till dej. Kram

    SvaraRadera