måndag 9 december 2013

Ibland så...

...är det inte så dyrt att vara "sjuk".
Har man klivit uppför trappan åtskilliga steg så..

Bild lånad från nätet


Har man som jag löst ut en hel del medicin så blir kostnaden mindre och mindre.
Som i dag för att ta som ett exempel.
Behövde hämta ut mer av sömntabletterna, den ena av de två jag äter.
Fick ta fram börsen och betala hela;


Den summan svider inte så hårt även om börsen normalt är full av hål och aningen för mager.
15.50 kronor för 100 tabletter.
F-n jag har ju råd nuförtiden att knapra alla tabletter som läkarna skriver ut åt mig.
Bara synd att dom inte hjälper nåt vidare.

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är orättvist att vi som är sjuka och behöver medicin...får gå o tömma börsen på apoteket...och högkostnaden bara stiger och stiger...Det är väl ändå orättvist. När ska det sluta stiga undrar man? Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera
  2. Sant. Det ÄR skit att de inte hjälper.. Kram

    SvaraRadera