tisdag 24 december 2013

Julafton 2013...

Det blev jul i år igen.
Förra julen var jag ganska så borta, jisses så dåligt jag mådde då.
Ville absolut inte fira någon jul.
Ville bara ligga i sängen men nej det fick jag ju inte.
Finaste Pappelino hämtade upp mig för ett enkelt julfirande hos honom.
Fast vi bara var tre stycken var jag helt slut på när han äntligen skjutsade hem mig.

I år är det bättre även om jag inte fullt ut mår bra.

Just nu så kokar jag tomtegröt till barnens frukost.
Jag griljerade skinkan i går så det blir härliga skinkmackor på Pappelinos hembakade tunnbröd.
Å så kaffe till den ömma modern, inte att förglömma.

I går så hade vi en mycket trivsam uppesittarkväll.
Jag pysslade med mitt och barnen gjorde julgodis.
Sen satt vi i köket, lyssnade på julmusik, tjoade och skrattade.
Jag har skrivit tidigare att mina barn är väldigt mycket teaterapor.
Dom är helfestliga när de väl sätter i gång.
Själv avslutade jag kvällen med att måla.
Blev så in i nordens sugen så jag släpade in målargrejorna till köket och sen försvann några timmar för mig då jag alltid går in i målandet med liv och lust.


Tavlan jag målade i går kväll

Det är verkligen befriande skönt att måla.
Mitt sinne blir väldigt harmonisk.
Vanliga problem försvinner i fjärran.
Jag är ett med färgerna, formen, vad som växer fram av mina penseldrag.
Ni borde prova för det är grymt!

Nu får jag önska er alla fina en riktigt GOD JUL!

Kramen om!

1 kommentar: