onsdag 25 december 2013

Juldagen...

Skönt var det att vakna upp i morse.
Hade en go' känsla inom mig sen gårdagen.
Julaftonen var mycket gemytlig.

All mat jättegod.
Min ris a la malta med saftsås på hallon och glögg blev en otrolig succe'.
Det känns som jag åt så magen stod i fyra hörn men när jag tänker efter så var det inte så mycket egentligen.

Alla var på ett strålande humör och det skämtades och skrattades.
Min lilla brorsdotter var lyrisk och mycket modig när tomten äntligen kom med sin julsäck.
Hon hjälpte gladeligen tomten att dela ut julklapparna.
Vid det laget började jag tröttna.
Alltså bli för trött.

Å efter julklappsutdelningen kom ytterligare släkt och sorlet och ljudvolymen blev för mycket för mig.
Jag gick direkt på extra minus när det gäller energi och ork.
Bad Pappelino skjutsa hem oss, vilket han gjorde.

När vi kom hem till ljuvliga grottan så var det härligt att byta kläder, sminka av mig och så var det dax för julklappsutdelning nummer två.
Barnen blev jätteglada för sina klappar och mig fick dom helt stum av lycka.
Flickorna hade skickat efter min favoritparfym, med doften jag tycker är så ljuvlig.
Lancomes Hypnöse!
Ni skulle sett min min, så förvånad blev jag.
Av Mini fick jag en vacker ljuslykta och en läcker sak att hänga på vägen för att förvara nycklar.

Det var i sanning en mycket lyckad julafton men ack så trött och slut på den gjorde mig.
Jag tog mina tabletter och kröp ner mellan svala lakan, somnade relativt omgående och har sovit super i natt.

Å i dag är det Juldagen.
Vi ska bara strosa omkring och ha det bra.
Vi blir hemma hela dagen.
Känns gudomligt.

Ha det så gott alla fina!

Kramen om!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar