onsdag 11 december 2013

Onsdag...

Ja men nu så sitter jag här igen.
Nyvaken och yr.
Trött som ett tok.
Men som sagt, bara att kliva upp ur sköna sängen när väckarklockan ringer.
Det är ungefär då som jag sover som hårdast.
Har fortfarande svårt att somna trots alla piller.
Nåja, det är ju som det är...

I går så var jag mer eller mindre helt knäckt när jag kom hem efter rehabiliteringen.
Trött som få, tom i skallen, upp i varv.
Jag blir oftast väldigt speedad när jag är för trött eller när jag gjort sådant som tar på för mycket.
Jag drack kaffe och funderade på om jag skulle lägga mig och ta en siesta.
Men jag kunde inte slappna av så jag tog fram stekgrytan och gjorde en köttgryta med härliga rotsaker i.
Lät den småputtra länge så köttet blev underbart mört.
Jag riggade en kastrull med potatis.
När det väl började bli middagstid så var det bara att köra igång potatisplattan.
Sen åt jag och Mini tillsammans medan vi pratade om hans hemkunskapsuppgift som han ska göra i helgen som kommer.
Han ska laga en två rätters middag till familjen.
Den ska dokumenteras och familjen ska ge en bedömning om hur han lyckades.
Så vi satt och diskuterade vilka rätter han tänkt och hur han ska göra dem. *L*
Han börjar bli stor min fina Mini.
Mammas älsklingspojke, den saken är sann!

Fick sen ett meddelande från stället jag går på att om jag ville så kan jag komma redan på förmiddagen i stället för efter lunch som tidigare var bestämt.
Självklart hänger jag på det.
Vill helst göra bort timmarna på förmiddagen.
Så kan jag åka hem och rasa ihop sen...

Nu väntar jag på att mitt kaffe ska gå klart så jag får avnjuta dagens första underbart goda mugg kaffe.

Bild lånad från nätet

Har jag tur så blir jag lite koffeinstinn och piggare än vad jag känner mig.
Skulle helst av allt vilja lägga omkull mig i sängen igen....försöka sova en stund till.
..men nej då, Millan är en duktig flicka som ska gå på sin rehabilitering i dag så det är bara att göra mig i ordning och traska i väg till bussen sen.

Hoppas ni får en härlig dag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar