söndag 22 december 2013

Som det kan bli...

Gårdagen blev en trivsam historia.
Jag gjorde väl egentligen så himla mycket.
Midi jobbade, Maxi åkte in till byn (hon handlade det jag glömt bla), och Mini hade fullt upp med sin dator och on line spelen han pysslar på med.
Jag strosade runt här och kände mig enbart behaglig till mods.
Jag pratade med Livvakten en stund.
Å så blev det ett samtal med Herr J.

Till middag lagade jag köttfärspaj.
Till det serverade jag en fräsch sallad.

Å så hände det...
Paltkoman!
Blev så in i nordens trött att jag var tvungen att lägga mig.
Kände mig rakt av svimfärdig.
Jag somnade och sov till 22, klev upp och tog mina tabletter och så la jag mig igen.
Vaknade 03 och sen dess har jag varit på benen.
Det blev bakvänt och inte som jag tänkt mig.

Ja men vad gör jag när jag vaknar vid det tidiga klockslaget kanske ni undrar?
Hm, jag kan ju inte göra något som låter för mycket så i natt blev det tv och mord.
Jag såg några avsnitt, trodde jag skulle bli trött och somna om men icke.
Klev upp vid 06.
Druckit för mycket kaffe, löst lite korsord och startade upp datorn vid 07.

Det kommer att bli en lång dag och risken är stor att jag måste lägga in en siesta någon gång under dagen.
Dock inte så sen som i går och absolut inte så länge..
Men jag behövde förmodligen sova då veckan varit enormt påfrestande för mig.
Det kostar att ligga på topp och om man inte har den energi som krävs så kostar det tärande mycket!

I dag är det då 4; e advent.
Två dagar kvar till julafton.
Till middag i dag lagar jag till en baconlindad, helstekt fläskfile, potatisgratäng, sås på färska champinjoner, sallad och svartvinbärsgele.
Det är väl det enda som kräver en ansträngning av mig i dag.
Julgranen ska eventuellt sättas upp och kläs men det är barnens uppgift.

Bild lånad från nätet

Det blir säkert ännu en trivsam dag!

Önskar er detsamma alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Men Millan - vad mysigt ni har det!! Kul att måla tillsammans - skapa! Fortsätt ta det lugnt. Njut! Och ta hand om dig

    Kramar

    SvaraRadera