lördag 7 december 2013

Tidig Lördagsmorgon...

Ja då sitter jag i mitt kök en tidig Lördagsmorgon.
Ute är det så mörkt att jag kan tro att det är mitt i natten i stället för tidig morgon.
Det är nästan så man glömmer det här kompakta mörkret som är under vintern.
Det är -5 grader, inte alldeles  för kallt men ändå kyligt.
Brr, säger jag som sitter inomhus.

Hade jag jobbat så hade jag säkert haft arbetshelg och börjat tidigt så jag var tvungen att gå in till jobbet, en sisådär 4.5 kilometer ungefär.
Det var verkligen inte roligt, då på den tiden jag var tvungen.
Å det där med att jobba varannan helg, snacka om att vara trött på det.
Har ju gjort det under större delen av min tid inom hemtjänsten.
Det liksom förstör det sociala livet att arbeta på helgerna.
Minns att så fort det hände något roligt, så kunde jag aldrig vara med.
Av någon besynnerlig anledning så var det just mina arbetshelger som annat alltid hände.
Pust, dit vill jag inte tillbaka.
Verkligen inte!

Nåväl, det är ju inte sånt jag behöver bekymra mig om i dag.

Gårdagens middagsbjudning för min fd. svärföräldrar blev både lyckat och trevligt.
Fick stora varma kramar när dom kom.
Dom lät verkligen maten väl smakas.
Min fd. svärmor har alltid varit rolig att bjuda på mat.
Hon äter gladeligen och länge, och så måste hon ta om för det är så gott så det slutar alltid med att hon äter dubbelt så länge som vi andra. *L*
Chokladkakan jag bakade i går natt blev enormt smarrig.
Smakrik och saftig, passade bra efter maten till kaffet.
Sen satte vi oss i vardagsrummet och pratade om allt mellan himmel och jord.
Stämningen var lättsam.
Runt 20 snåret passade dom på att avrunda kvällen och så blev det kramar innan dom åkte hem.

Jag fick två fotoalbum av min fd. svärmor efter min fd. svåger.
Det var en hel drös ungdomsfoton på oss, gänget som umgicks då.
Å vad roligt det var att sitta och bläddra genom korten.
Jag hade ingen aning om att han hade dessa foton.
Inget jag själv fått se medans han levde.
Absolut ett underbart minne för mig.
Jag blev jätteglad!

Ja, för att summera gårdagen; en mycket trivsam dag och ett avkopplande avslut framför tv;n och filmen "Chocolat".

Bild lånad från nätet


I dag är det Lördag hela dagen.
Inget står på agendan mer än att mysa med mina ungdomar.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om! 


2 kommentarer:

  1. Trevligt det låter :) hoppas allt är bra med dig o att du får en skön dag kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken trevlig dag du ser ut att ha haft i går:) Det är så roligt att bjuda dom som uppskattar det. Sen Chokladkaka...hos dej skulle man ha varit då..mums:) Ha en bra söndag. Kram

    SvaraRadera