torsdag 5 december 2013

Torsdag...

Ja men då är vi inne på Torsdag.
Har väl normalt inte något emot denna veckodag, fast i dag känns den mindre rolig.
Har detta möte på AF och jag ser inte riktigt fram mot det.
Gillar inte när dom pratar över huvudet på mig och där känns det så.
Nåja, nåja, bara att härda ut som med så mycket annat.

I går så tog jag mig själv ordentligt hårt i örat.
Sorterade tvätt och bar ner i källaren.
Startade tvättmaskinen.
Det blev två maskiner och tvätten hänger så vackert inne i vardagsrummet.
Har såna däringa torkställningar som man kan vika ihop när man inte använder dem.
Jättepraktiskt och helt otroligt hur mycket tvätt dom slukar.
Det finns att hänga nere i källaren men jag slutade med det för flera år sedan.
Tycker att det torkar för sakta och jag gillar inte lukten där.
Så har värdfolket fullt med ved i källaren med, t.o.m i tvättstugan står det staplat med lådor fulla av ved och nej, det sätter sig i kläderna.
Så jag köpte dom där torkställningarna så nu slipper jag bry mig hur det är i tvättstugan.

Jag är i alla fall nöjd med det jag fick tvättat.
Å nej, har fortfarande massor av tvätt men är en bit på väg i alla fall.

Efter jag hängt tvätten i sista maskinen så däckade jag ihop.
Kände mig gräsligt slut på.
Värmde på lite mat, åt i sängen och sen tänkte jag ta mig en siesta men icke då.
Telefonen ringde.

Lånad bild från näte
Det var Herr J som ringde och det i sig är ju alltid trivsamt.
Jag fick dock skjuta på siestan.
Vi pratade bort en bra stund, han hade lite rörigt hemma då han startat upp projektet byta bokhyllor i sovrummet till mindre och nättare sådana.
Till hjälp så hade han den sjungande polacken som givetvis lyckats försvinna.
Heh, hoppas att han fick till det innan det var dags för natten...

Själv är jag för tillfället inte manad att starta upp stora projekt även om alla rum utan mitt sovrum har genomgått ansiktslyftningar under hösten men det är ungdomarnas förtjänst och inte min även om jag dragit något litet strå till stacken i alla fall.

Nåväl, tryter orken blir inte mycket gjort, det kan jag skriva under på.

Nu ska jag som vanligt avnjuta mer kaffe så den här arma själen kvicknar till och kommer igång, lite i vart fall.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Jag har superbra torkskåp i tvättstugan, torkar på en timme men jag har iaf en torkställning som jag sommarhalvåret sätter på balkongen o hänger tvätten där. Förutom lakan då...
    Hoppas mötet blir bra !!

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut du ska vara nöjd med det du hunnit idag. Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Eller igår var det visst, det med tvätten. Men du har säkert gjort mycket idag med. :-)

    SvaraRadera