måndag 23 december 2013

Uppesittarpysslande...

Uppesittarkväll, inför julaftonen.
Här har småpysslats.
Inte alls för mycket.
Jag har kokat risgröten som ska vara  till ris a la maltan i morgon.
Jag har kokat ihop glöggen och hallonen till saftsåsen i morgon.
Jag har griljerat skinkan, den lilla så söta, ack så fina.
Å så har barnen/ungdomarna gjort lite julgodis.
Mozartkulor blev det.


Min egen bild


Det passar bra med tre barn/ungdomar då det är tre moment i tillverkandet av dessa godisar.
Nougat i mitten, mandelmassa runt omkring och så doppa dem i smält blockchoklad.
Tycker att dom blev riktigt vackra.
Nu står dom ute på altanen för att kyla ner sig en smula.

Jag har absolut koll på läget.
Inte för att jag haft massor att göra men det som var tänkt är gjort.

Ha en fortsatt härlig uppesittarkväll alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. En riktigt God Jul önskar jag dig och dina kära! :-)
    Ha det riktigt bra och njut varje minut!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt härlig jul! Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera