fredag 20 december 2013

Yes....




Bild lånad från nätet

Äntligen!
Jag känner mig inte direkt ledsen.
Det känns finfint.

Sista dagens rehab för denna vecka.
Sen ska jag gå ner på byn och göra en del ärenden.
Det blir apotek för att lösa ut mer piller, en affär för att köpa potatis och clementiner och sen blir det min "egen" affär för att helghandla.
Barnen dyker upp i eftermiddag så det är dax att fylla på förråden.

Själv så känner jag mig lite piggare i dag då natten har varit en av de bättre i sitt slag.
Det tog x antal timmar innan jag somnade men sen känns det som jag sov väldigt hårt.
Å det mina vänner är en skön känsla för mig.
Jag är ju inte riktigt bortskämd med bra nätter.
Å som det gör skillnad på mig.
Ja så är det väl för de flesta.
Man behöver goda nätter, man behöver sömn för att fungera som människa.
Det är en sak som är sann.

Överraskande nog så fick jag in pengar från f-kassan i dag.
Trodde inte det skulle komma förrän Måndag.
Dagens minus är att utbetalningen är på 400 kronor mindre än när jag gått helt sjukskriven.
Hade ingen aning om att rehabpengen är mindre.
Eller så har dom strulat till det.
Man vet aldrig!

Jag ser fram emot eftermiddagen då jag kommer hem till min sköna grotta.
Ska bli härligt att ha helg och att ha mina underbara ungdomar här.
Det lär pysslas en del i helgen.
Julen närmar sig med stormsteg.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!




2 kommentarer:

  1. Härligt med helg o att barnen dyker upp!
    Här blir det att fixa hemmet klart o ikv till min hemby o hälsa på mamma, brorsan o syrran!
    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. OJ här var det glatt härligt, skönt med pengar o kul att barnen kommer o pysslar innan jul ta hand om dig vännen kramen

    SvaraRadera