fredag 17 januari 2014

Äntligen Fredag...

Till slut så är fredagen äntligen här.
Det glädjer mig verkligen ska ni veta.
I dag känns det att jag gjort rehabiliteringen.
Jag är dödstrött.
Vill ligga i sängen och sova mer.

Det är kallare ute och det snöar igen.
I går var det strax under - 10 och nu är det - 13.7.
Å jag vill ha plusgrader.
Nåväl, i dag blir sista dagen jag traskar fram och åter till rehabiliteringen.
Till veckan så blir det buss igen.

I eftermiddag så får jag hem mina ungdomar eller i alla fall två av dem.
Maxi ska till en väninna och sova över.
Jag har tagit fram tomatsoppa med tortellinin som jag hade i frysen så det blir dagens middag.
Ska bara dryga ut den lite med mer pasta.
Gissar på att Mini blir överlycklig för han älskar den soppan.
Det ska bli härligt att ha mina ungdomar här som livar upp min lilla grotta.

Ytterligare en sak som glädjer mig är att januari börjar gå mot sitt slut.
Nästa vecka får jag in både barnbidrag och från kassan.

Bild lånad från nätet

Det går inte att komma i från att Januari har varit otroligt tufft och kämpigt rent ekonomiskt.
Men det är väl ett faktum som stämmer på många.
Å jag slösade inte bort en massa pengar över jul men lite extra blev det givetvis.
Å det där lilla extra har jag inget utrymme för.
Detta är baksidan med att vara ensam och sjukskriven.
Fast det sista är jag väl inte i dagsläget.
Jag uppbär rehabiliteringspeng från kassan.
Men det är ju samma pengar som om jag vore sjukskriven.
Det är boring att ha det såhär...
Men som sagt, till veckan blir det lite bättre, det ser jag fram emot.

Nästa vecka så börjar jag förmodligen på nästa ställe jag ska vara på.
Men det tänker jag inte fundera över nu, tar det den dag det blir aktuellt.
Får kanske besked i dag när jag kommer till rehabiliteringen.

Nu önskar jag er en superdag alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. Inte lätt att vara sjukskriven o få lite pengar i månaden. Jag är sjukpensionär o mår mycket bättre när jag är hemma o får göra det jag orkar och fixar just den dagen...jag får gör allt i min takt. Jag har inte heller bett o att bli påkörd i min bil 2 ggr dessutom!! Sen får man då dessutom sänkt lön !! Regeringen har bestämt att alla sjuka ska betala ett ännu högre pris än det vi redan betalat...vi som är sjuka. Ekonomin är viktig för oss sjukskrivna också...Trevlig helg:)) Kram

    SvaraRadera