fredag 10 januari 2014

Äntligen helg...

Det kan jag nuförtiden skriva när det är Fredag, precis som så många andra!

Det är onekligen skönt att det är helg.
Å andra sidan lite jobbigt då ungdomarna växlar boende.
Som vanligt är första kvällen den värsta att genomleva.
Det blir så himla tomt så tvärt men jag vet att det känns bättre i morgon.

Ute har det blivit den där j-vla vintern med snöfall och kyla.


Bild lånad från nätet

Har fryst som en hund i dag.
Å det är ju inte så konstigt då väderstationen visar - 10 grader.
Illa, mycket illa tycker jag.
Det värsta är att jag inte klarar av att ha vädringsluckan öppet i mitt sovrum då det blir så in i nordens kallt inomhus och jag är van att känna frisk luft i sovrummet.
Då jag fryser så mycket går det liksom bort.
Nej jag är inget fan av vinter, tycker redan nu att det är pest.
Å det snöar för fullt ute så det ska väl komma nån meter eller så om jag har tur..hah

I dag var vi i väg på studiebesöket.
Jag fick faktiskt bra vibbar när jag gick omkring där.
Min blivande handledare kändes lugn och stabil och hade en trevlig röst att lyssna till.
Det jag kommer att göra är milsvidder från mitt "gamla jobb" i Hemtjänsten.
Som natt och dag kan man enkelt uttrycka det.
Jag kommer att jobba vid en dator men det finns viss annat att göra som att fotografera föremål osv.
Det dom gör är att scanna in och digitalisera gamla dokument som ska sparas till eftervärlden.
Just nu jobbar dom med Hembygdsgårdar och allt runt i kring dem.
Inget spring, flyg och fläng med andan i halsen utan lugnt och stilla.
Å utefter vad jag klarar av att prestera...
Det ni!
Visst tycker jag att 10 timmar i veckan fortfarande är för mycket för mig, det ska jag inte sticka under stolen med men detta kanske jag fixar.
Har förstått att jag har rehab bakom mig så timmarna kommer inte att ökas förrän jag orkar med det oavsett vad AF tycker.
Jag har rehab bakom mig och känner att jag kommer att bli fint stöttad av dem och det är bra givetvis.
Å det är inget klart startdatum än, jag ska fundera över om jag vill göra detta.
Tror i vart fall att det blir ett Ja.

Väl hemma stupade jag i säng och sov en siesta på två timmar.
Det tog tydligen på att göra ett studiebesök.

Nåväl alla fina, ha en superfin fredagskväll!

Kramen om!





1 kommentar:

  1. Åhh, vad det låter som en bra arbetsplats!! Förstår att du känner dig väl emottagen! Och även om det känns tungt med 10 timmar, så är det iaf skönt att det är på ett sådant ställe.

    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera