fredag 3 januari 2014

Ånyo en Fredag...

Blir ni inte vill på alla dessa helger oxå?
Jag blir det i vart fall.

Fredag i dag och upptakt inför helgen.
Barnen kommer till mig i eftermiddag så jag har mammavecka på gång.
Det känns härligt.

Men innan dess ska jag i väg till byn och rehabiliteras.
Å grubbla över ett just nu svårtlöst problem.
Trodde att det skulle ha löst sig tills nu på morgonen men så är givetvis inte fallet.
Hm, det lär jag klara upp medans jag pysslar på med vad dom nu tänkt sig för i dag.

Det regnade hela dagen i går och nu är det några minusgrader.
Det borde vara halt ute, eller vad tror ni?
Jag hoppas på inte för jag funderar på att promenera in till byn och det är inte roligt att gå i halka.
Titta ut kanske ni nu tänker men det går inte för det är becksvart ute.
Det märks att det är vintertid på klockan.
Det tar tid innan dagsljuset försiktigt visar sig.
Ganska så tråkigt med så mycket mörker men samtidigt bättre än en halvmeter snö och 20 minusgrader.

Kaffet är snart uppdrucket, håret har jag satt i en svans, tänderna är borstade så nu är det bara att klä på mig och kila i väg.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Igår hade vi mörkt hela dagen. Blött och mörkt. Jättetråkigt. Tur man får vara inomhus:))Håller med dej om att det har varit lite mycket med helger. Nu får det gärna bli lite vardag. Men det är klart att det är skönt med helger för dom som jobbar. Ha en mysig helg o vecka med barnen. Kram

    SvaraRadera