fredag 3 januari 2014

Årets första cykeltur....

Jag skrev ju i morse att det var minusgrader här men måste vart lite trött då jag tittade på väderstationen för det var plusgrader och flera stycken t.o.m.
Så då fick jag för mig att jag kunde cykla in till rehabiliteringen vilket jag oxå gjorde.
Det var absolut inte halt men tungcyklat då det ligger så mycket grus på cykelbanan.
Snabbt gick det med om jag jämför med att promenera.
Blött var det oxå då det duggregnade.

Bild lånad från nätet


Ja men vad fick jag då göra på rehabiliteringen tänker ni säkert?
I dag fick jag visa att jag kan skriva dokument i Word, formatera, ändra teckenstil efter en mall osv.
Nej, det var i sig inte svårt men bakvänt.
Skulle aldrig själv göra på det sättet men det är väl klart att övningar alltid ska vara bakvända..
Nåväl, timmarna gick och så gjorde jag helg.
Gick ner på byn och lämnade in kvitto på bussbiljett till f-kassan och sen gick jag tillbaka till vart min cykel stod parkerad och så trampade jag på hemåt.

Väl hemma i varma grottan, aningen genomblöt då det regnade på ganska så friskt på hemvägen.
Nu har jag bytt om till hemmakläder, kokat mig kaffe så jag får upp värmen i kroppen igen och så är det bara att invänta barnens ankomst.

Tro vad jag ska laga till middag i dag?
Får stoppa ner huvudet i frysen och se vad jag tar fram.
Vad lagar ni till middag i dag?

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Åh vilken lycka att kunna cykla. Förstår att det gick tungt när det är så mycket sant. Man får ta det lugnt så man inte ramlar i all sanden. Känns som vår istället för vinter?, Ha det gott. Kram

    SvaraRadera