tisdag 28 januari 2014

Att bli påsatt...

Ja men jisses vilken rubrik.
Att bli påsatt!
Något gemene man och kvinna behöver någon gång om sänder.
Inga krångligheter alls egentligen.
Sålunda har par genom alla dess tider idkat sex för gemenskap, för närhet, för kärleken skull, för passion och rent och skärt nöje.
Å att bli ordentligt påsatt är inte helt fel.
Som ni läser skriver jag inte så för att förringa ordet
Bara en dags sanning.
Och inga som helst krångligheter.

I dag så av någon anledning så kom ett minne upp till ytan.
När jag hade det som värst med min x.make så lärde jag känna en man via nätet och telefonen.
Han var någon som stöttade mig genom mitt uppbrott från min x-make.
Vi bodde på helt skilda håll i detta avlånga land.
Men vad han gav mig kan inte prissättas i ord, han gav mig skratt i allt det dråpliga, han puschade mig för kurage,  han fanns alltid i mitt öra, han hjälpte till att ge mig nyckeln till att förändra mitt liv.
Han var en klippa i mitt turbulenta liv och min utbrända hjärna.
Han stod stadigt bakom mig hela denna sista jobbiga tid.

Å när sommaren tog sitt intåg så reste jag ner till mitt lilla Edens paradis.
Å han som bodde bara en bit därifrån kom dit och hälsade på mig.
Måste poängtera att jag var separerad då och låg i skilsmässa.
Nåväl det blev en explosion utan dess like.
Han var precis allt jag behövde just då.
Hans kyssar var underbara, lockande, pockande, bestämda..
Åh jo vi hamnade i säng och det var ett av dom mest minnesvärda minnen jag dragit på mig efter min skilsmässa.
Jag ler vid blotta tanken idag.

Han gav mig något stort.
En tro på mig själv.
Som människa och framför allt som kvinna.
Han är min Skåne H.
Å jag har aldrig blivit av med min fascination när det gäller den skånska dialekten.
Den är fullkomligt underbar att höra i örat.
I dag fick jag höra den... 

Det finns några till män efter honom som har lyckats med det.
Några som fyllt upp mitt hjärta lite mer än det vanliga.

...men det är en helt annan historia!

Kramen om!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar